صفحه اصلی معرفی تعاونی ورود اعضاء معرفی مدیران گالری تصاویر مقررات و آیین نامه ها آگهی ها سوالات متداول ارتباط با تعاونی
جلسه با اعضا پروژه امیر کبیر

محل جلسه : مجموعه هتل المپیک-هتل آکادمی

جلسه با حضور حداکثری  اعضا محترم پروژه امیرکبیر در ساعت 9:30 صبح با حضور اعضا هیأت مدیره آقایان دکتر سید کاظم نبوی نژاد، دکتر حسین یزدانی پور، دکتر پرویز امانی،دکتر مسعود عنصری - بازرس محترم آقای دکتر غلامعلی هاشمی قوچانی - مشاورجدید حقوقی جناب آقای یوسف شریفی - مشاور هیأت مدیره آقای مهندس محمدیان برگزار گردید.

در ابتدا بازرس تعاونی جناب دکتر هاشمی گزارش کلی از مواردی که حسابرس در مجمع قبلی به عنوان ایراد اعلام نمودند مطرح نمودند و سپس به مسائل پروژه پروژه امیرکبیر اعم از موارد مالکیت در چند سال گذشته زمین و مبایعه نامه و پرداخت های به فروشنده پرداختند و همچنین وضعیت مالی پروژه اعم از بدهکاران و مبالغ بدهی گزارشی ارائه نموند و اعلام داشتند فروشنده به موقع به تعهد خود عمل ننموده و تحویل زمین با تاخیر 6 ماهه بوده و پروانه که می بایست در اسفند 91 اخذ می گردید از سوی فروشنده تاکنون محقق نشده و بخشی از آن بدلیل پروسه طولانی اداری بوده و بخشی از این تاخیرات بعهده فروشنده بوده .

ایشان در بخشی از گزارش خود اعلام داشتند به شهرداری به اتفاق رئیس هیات مدیره و عضو دیگری از هیات مدیره مراجعه نموده و شهردار محترم منطقه تایید نموده که فروشنده به تعهدات مالی خود عمل نموده است .

در خصوص وضعیت عضو گیری تعاونی ایشان اعلام داشتند با توجه به اینکه طبق ضوابط وزارت تعاون هر عضو می بایست یک واحد مسکونی داشته باشد اعلام داشتند 134 واحد در طراحی دیده شده و 134 نفر عضو گیری شده وولیکن 144 واحد تعهد شده که مقرر شده که چند نفری که 2 ویا 3 واحد دارند واحد اضاف حذف و بجای آن یا تراکم تجاری متری 7 میلیون تومان تعلق گیرد و یا مبالغ ایشان عودت شود و یا به عنوان واریزی ساخت و امتیاز لحاظ گردد.

سپس اعلام داشتند با توجه به وضعیت طراحی اعلام شده از سوی مشاور شرکت اعضا می بایست مابقی متراژ انتخابی را به تعاونی جهت پرداخت به مالک انجام دهند.

سپس در خصوص انتخاب نماینده برای پیگیری امور پروژه و هم اندیشی از اعضا درخواست کاندید شدن نمودند و با رای گیری به صورت تایید با دست  حاضرین  افراد ذیل را نماینده انتخاب نمودند.

1- آقای دکتر عبدالحسین پاک

2- آقای دکتر علیرضا نادری

3- آقای دکتر علیرضا نجفی انارکی

4- آقای دکتر اصغر ناظر

5- آقای دکتر یحی حبیبی

6- مهندس صفاری

سپس بازرس از اعضا درخواست نمود ایشان هم به عنوان عضو افتخاری باشند که اعضا استقبال نمودند.

اعضا از روند کند پیشرفت پروژه و تاخیر بسیار زیاد در اخذ پروانه بسیار ناراضی بودند و از هیات مدیره در خواست توضیح داشتند  که آقای دکتر نبوی نژاد رئیس هیات مدیره اعلام داشتند که به اتفاق دکتر هاشمی بازرس و خانم دکتر عمویی که در این جلسه حضور ندارند به شهرداری مراجعه نموده و فروشنده تسویه حساب کامل کرده و پس از بازگشت شهردار فروشنده تعهد اخذ مجوز گودبرداری را داده اند.

چند تن از اعضا اعتراض داشتند به شهرداری مراجعه نمودند و فروشنده به شهرداری بدهکار است و دکتر نبوی نژاد اعلام داشتند بدهی ایشان از شرکتی که با شهرداری طرف قرارداد است پرداخت شده و فروشنده بدنبال تاییدیه آن است.

سوال یکی از اعضا در خصوص دلیل تراکم اضافی واقع شده در پروژه و اینکه چرا فروشنده زمین را فروخته و بعد از آن اقدام به تراکم اضافه نموده بود که بازرس اعلام داشتند آقای مهندس محمدیان توضیحاتی ارائه نمایند

آقای مهندس محمدیان در ابتدا اعلام داشتند بدلیل مسائلی که در هیات مدیره وجود داشت بعد از همکاری دو ماهه در سال 92 از تعاونی رفته و به تازگی به دعوت هیات مدیره همکاری خود را آغاز نموده اند و سپس سابقه کلی از زمین که مساحتی 33600 متر مربعی داشته و به نام تعاونی مسکن توسعه صادرات بوده و اینکه زمین های بزرگ جهت ساخت و ساز می بایست با شهرداری توافق داشته باشد و این توافق منجر به واگذاری در حدود 15000 متر مربع از زمین به شهرداری گردیده و شهرداری نیز در طرح دریاچه چیتگر بخشی از زمین را به آقای عباس مجیدی واگذار نموده و ایشان نیز در حدود 2600 متر مربع را به سایپا و طبق مبایعه نامه 9167 متر مربع نیز به تعاونی مسکن انجمن دندانپزشکان عمومی ایران واگذار گردیده و اعلام نمودند در زمان تنظیم مبایعه نامه با تعاونی فروشنده اعلام داشت ملاک محاسبه بها زمین تراکم واقع در آن  در واحد های مسکونی و تجاری  بوده و فروشنده در زمان مبایعه نامه اعلام تاکید داشته که  هر میزان که شهرداری تراکم در پروانه اعلام نماید محاسبه شود ولیکن هیات مدیره قبلی نپذیرفت و اعلام داشت بر مبنای استقبال اعضا و عضو گیری انجام شده 15000 متر مربع تراکم مفیدمسکونی به قیمت 750 هزار تومان و 6000 متر مربع تراکم مقید تجاری به قیمت متری 7 میلیون تومان را خریداری می نماید و اگر تراکم اضافه شد با قیمت توافقی و در صورت استقبال اعضا خریداری می شود.

ایشان اعلام نمودند تعاونی در ابتدا قبل از مبایعه نامه اقدام به اطلاع رسانی از اعضا کردند و پس از استقبال اعضا مبایعه نامه تنظیم شد.

آقای مهندس محمدیان در ادامه اعلام داشتند که اگر همان زمان هیات مدیره این ریسک را می پذیرفت نه تنها در حال حاضر تراکم 750 هزارتومانی به قیمت حال حاضر قابلیت فروش داشت که مابه التفاوت  این موضوع موجب  کاهش چشم گیر در هزینه ساخت را به همراه خواهد داشت. پس نتیجه گیری می شود فروشنده پس از مبایعه نامه اقدام به گرفتن تراکم برای خود نکرده و این تراکم با توجه به قوانین و ضوابط شهرداری بر اساس پهنه بندی های مصوب به زمین از قبل تعلق می گرفته و فروشنده این موضوع را از قبل اعلام داشتند همچنین مهندس محمدیان اعلام داشتند  در حدود 4000 متر تراکم تجاری به اعضا واگذار گردیده و 2000 متر باقیمانده به پیشنهاد مشاوره ای خود ایشان در زمان قرارداد واگذار نگریده به دلیل آنکه در زمان اجرا با فروش آزاد باقیمانده به سازمان ها ، بانک ها و ... آن هم به صورت مزایده از افزایش قیمت فروش و واریز آن به حساب تعاونی (پروژه امیرکبیر) قیمت ساخت واحدها کاسته شود و تاخیرات بوجود آمده در اخذ پروانه توسط فروشنده که باعث افزایش هزینه ساخت شده با این روش نه تنها جبران می گردد بلکه اعضا منتفع می شوند.

در پاسخ به سوال اعضا در خصوص زمان اخذ مجوز گودبرداری از آقای مهندس محمدیان  اعلام داشتند در جلسات هیات مدیره با فروشنده در ماه گذشته حضور داشتند و خود ایشان نیز در آخرین پیگیری ها از فروشنده و مشاور پروژه و مسئولین شهرداری نقشه ها به طور کامل به تایید رسیده و پس از بازگشت  شهردار محترم از حج فروشنده اعلام داشته مجوز گود برداری را دریافت می نماید و به تعاونی تحویل میگردد. 

سوال دیگر اعضا در خصوص تفاوت بین پروانه ساختمانی به نام فروشنده و یا تعاونی مسکن بود که در پاسخ اعلام داشتند اگر فروشنده به شهرداری تعهدی داشته باشد و پرداخت عوارض و هزینه های صدور پروانه به صورت اقساطی توافق گردیده باشد شهرداری هر زمان که تعهدات فروشنده به تاخیر افتد پروژه را متوقف می نماید و اگر پرداخت به صورت نقدی باشد و تسویه کامل صورت گیرد فرقی ندارد و پروانه مجوزی برای ساخت است و سند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

اعضا در خصوص جریمه تاخیر در مبایعه نامه فروشنده و عدم تنظیم سند به موقع و یا تعهدات سند سوالاتی داشتند که پاسخ آن به وکیل حقوقی شرکت ارجاع شد.

آقای شریفی وکیل حقوقی شرکت تعاونی اعلام داشتند مبایعه نامه اشکالاتی دارد که برخی تعهدات فروشنده را ضعیف تر جلوه می دهد که وکیل وقت شرکت می بایست دقت بیشتری به این موارد می داشتند ولیکن اعلام داشتند که از آنجایی که هر بیع نامه دو طرف خریدار و فروشنده دارد احتمال داشته که موارد اعلام گردیده ولیکن فروشنده قبول ننموده و از آنجایی که محل قرار گیری پروژه در جای خوبی از منطقه بوده و هیات مدیره نظر مثبت داشته و قبل از خرید اطلاع رسانی به اعضا نموده و اعضاهم استقبال نمودند نهایتا مبایعه نامه بدین صورت بوده اما در صورتجلسات بعدی حق فسخ از فروشنده سلب شده و همچنین در صورت تاخیر در تنظیم سند خسارت هم گنجانده شده.

آقای محمدیان در ادامه اعلام داشتند در جلسه ای فروشنده را در سال 91مجاب به تنظیم صورتجلسه تحویل زمین نمودند و هیات مدیره نیز آن را امضا و زمین به تعاونی تحویل گردیده و مشکلی از نظر مالکیت مشاهده نمی شود ولیکن فروشنده در سهم خود شریک می باشد.

در ادامه اعضا از وضعیت واحدها سوال نمودند که ایشان اعلام داشتند مساحت واحد ها از 106 تا 136 متر طراحی شده و تعداد واحد ها 134 واحد می باشد و اعضا به صورت علی الحساب 80 میلیون پرداخت نموده اند و اینکه از ابتدا اطلاع رسانی به صورت واحدهای 100 تا 120 متری بوده و چون طراحی صورت نپذیرفته بود اعضا بدین صورت واریزی خود را انجام داده اند و همچنین تجاری ها از 25 متر به بالا می باشد.

یکی از اعضا سوالی در خصوص حقوق و مزایای هیات مدیره داشتند که رئیس هیات مدیره اعلام داشتند که هیچ حقوقی هیات مدیره دریافت نمی نمایند و سپس بازرس اعلام داشت که در شرکت های تعاونی دیگر هم که حضور داشتند کسی حقوق دریافت نمی نماید از آنجایی که عضو قانع نگردید آقای مهندس محمدیان توضیحاتی به شرح ذیل دادند.

1- هیات مدیره در صورت موظف بودن یعنی دائم در تعاونی باشند و در شغل دیگری نباشند          می توانند مطابق با قانون از یک تا ده برابر حقوق پایه اعلامی از سوی وزارت کار را دریافت نمایند که موضوع می بایست در بودجه سالیانه دیده شده باشد و به تصویب مجمع نیز رسیده باشد.

2- این هیات مدیره با توجه به اینکه موظف نمی باشد حقوقی دریافت نمی نماید.

3- پاداش هیات مدیره فقط در صورتی که واحدهای احداثی به اتمام برسد و آیین نامه وزارت تعاون به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه رسیده باشد تا 3 درصد هزینه های ساخت می توانند از مجمع درخواست پاداش نماید که با توجه به تعداد واحد ها درصد بندی متفاوت می باشد که آن هم مستلزم تایید مجمع می باشد.

4- هیات مدیره جهت حضور در جلسات به صورت ساعتی حق حضور دریافت می نماید که آن هم در آیین نامه پاداش هیات مدیره به صورت ساعتی دیده شده که در 2 سال پیش ساعتی 25 هزار تومان به تصویب مجمع رسیده و در سالهای بعدی در بودجه مبلغ آن افزایش یافته است.

  در ادامه برخی از نمایندگان اعضا سوالاتی را مطرح می نمودند که بازرس تعاونی اعلام می داشتند نمایندگان پس از مراجعه به تعاونی و جلسات سوالات خود را مطرح نمایند.

جلسه تا ساعت 13 ادامه داشت و اعضا در پایان با یکدیگر به صورت گروهی با اعضا هیات مدیره بازرس و مشاور حقوقی و مشاور هیات مدیره آقای محمدیان در خصوص آینده پروژه بحث و گفتگو نمودند.

 
برچسب هاي خبر:
تاريخ درج خبر: 1393/07/27 منبع خبر: دفتر تعاونی مسکن
Skip Navigation Links
پروژه نیلوفر1 در زمینی به مساحت 3103 متر مربع در پلاک ثبتی 1/523 واقع در منطقه 5 شهرداری به آدرس انتهای اتوبان شهید حکیم غرب،بعد از بلوار تعاون،خیابان فرهنگستان ،خیابان فرهنگ یکم می باشد . تعاونی پس از خرید زمین اقدام به اخذ پروانه ساخت نمود . مشخصات پروژه : 7طبقه مسکونی - 98 واحد در متراژ 80 الی 90 متر مربع - پیلوت - 3 طبقه پارکینگ منفی . شرکت تعاونی با انتخاب پیمانکار و نظارت بر عملکرد آن اقدام به ساخت پروزه نمود . اعضای محترم با پرداخت هزینه های ساخت و دریافت وام مسکن منابع مورد نیاز مالی پروژه را تامین نمودند. واحدهای مسکونی در بهمن 93 به اعضا تحویل گردیده است. اقدامات و پیگیری های مدیران تعاونی منجر به دریافت پایان کار پروژه گردید. به منظور دریافت سند های تفکیکی واحد ها پس از انجام اقدامات اداری سند مادر به 98 سند مجزی تقسیم گردید . پس از تسویه حساب با اعضای محترم پروژه انتقال سند تک برگی در دفترخانه اسناد رسمی انجام پذیرفت.
مشاهده آرشيو اخبار
مشاهده آرشيو مطالب
مشاهده تمامي لينك ها
حقوق وب سايت متعلق به تعاونی مسکن انجمن دندانپزشکان عمومی ایران می باشد
صفحه اصلي | درباره تعاونی | تماس با ما